Facebook Share

duminică, 19 iunie 2011

Argumentarea apartenenţei unui text la genul epic - compunere

Meditaţii on-line la limba română # Teste pentru admiterea la facultate

PLANUL COMPUNERII

COMPUNEREA
I. INTRODUCERE
Definiţia operei epice
Genul epic cuprinde opere literare în care autorul îşi exprimă în mod indirect gândurile, ideile şi sentimentele, prin intermediul acţiunii, al personajelor şi al naratorului.

II. CUPRINS
Argumentarea faptului că"Vizită", de I.L. Caragiale este o operă epică:

    a) are acţiune – rezumat, eventual momentele subiectului;




     b) are  personaje – prezentare scurtă;

      c) are narator – felul naratorului, la ce persoană povesteşte;
   d) se foloseşte naraţiunea, ca mod de expunere principal, dar, în funcţie de text, ea se împleteşte cu dialogul şi descrierea.


“Vizită” , de I.L. Caragiale, este un text epic, deoarece are trăsăturile acestui tip de text.
În primul rând, are acţiune. De Sf. Ion, un musafir soseşte în vizită la dna Maria Popescu, cu ocazia onomasticii fiului acesteia. Pe parcursul vizitei, micuţul sărbătorit se dovedeşte neastâmpărat şi lipsit de educaţie, făcând numai pozne. Este gata să răstoarne maşina de făcut cafea, face tărăboi cu trâmbiţa şi toba, o loveşte pe mama sa cu sabia în apropierea ochiului, toarnă pe ascuns dulceaţă în şoşonii musafirului, fumează o ţigaretă întreagă, varsă cu mingea cafeaua pa pantalonii musafirului, în sfârşit, leşină, din cauza tutunului.
În al doilea rând, textul este epic, deoarece are personaje: musafirul, dna Popescu, Ionel, jupâneasa. Personajul principal este Ionel, un copilaş rău crescut, căruia mama îi tolerează orice.
În al treilea rând, caracterul epic al textului este dovedit de prezenţa naratorului, care povesteşte la persoana I, adoptând perspectiva unuia dintre personaje.
În sfârşit, ca în orice text epic, sunt folosite toate modurile de expunere. Naraţiunea este folosită pentru a prezenta acţiunea. Dialogul dă viaţă personajelor. Descrierea apare foarte puţin, din loc în loc, pentru a crea cadrul acţiunii şi a prezenta sumar personajele.

III. ÎNCHEIERE
 Concluzii - scurt rezumat al cuprinsului;
                     - mesajul artistic (ce vrea să transmită INDIRECT autorul);
În concluzie, textul “Vizită...” este un text epic, în care autorul comunică indirect, prin intermediul unei poveşti, un mesaj ironic-dezaprobator la adresa educaţiei făcute copiilor în anumite familii.

95 de comentarii:

  1. Foarte bun articol!Mi-a fost de ajutor! :)
    Poate puneti ceva despre opera epica!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atentie ! In concluzie scrie ,, in care autorul `` , oameni buni ! in epic nu exista autor !! NUMAI NARATOR !! Aveti grija !

      Ștergere
    2. Este corect si "autorul"deoarece se refera la I.L. Caragiale.

      Ștergere
    3. Ai dreptate dar ca sa mai ajut putin, la "cuprins" pot fi incluse indici (de timp si de spatiu)
      In rest e OK.

      Ștergere
    4. Hei azi tocmai dau teza la romana.De pe blogul tau am invatat si cum sa argumentez ca un text e descriere literara,opera epica si opera lirica.Sper sa ma ajute.Tine-mi pumnii.Iti dau com sa-ti spun daca mi-a fost de ajutor. :) :*

      Ștergere
    5. Acolo spune ca autorul se exprima indirect, se refera la faptul ca autorul se exprima prin intermediul naratorului, deci este corect. fii tu atent data viitoare!

      Ștergere
  2. Foarte bun!!! Maine dau teza la romana si dupa ce am citit asta am inteles MUUUULLLLTTTT mai usor cum sa argumentez ca un text e epic !!! MULTUMESC MULT.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si io sunt in aceasi situatie dau teza maine doar ca eu acum sunt in 2013 03.12.2013 mai exact

      Ștergere
    2. Eu sunt in 20.5 2014 si mi se pare foarte ok!

      Ștergere
    3. eu sunt in 19 06 2014 :p

      Ștergere
    4. eu sunt in 6 martie 1968

      Ștergere
    5. :D
      Eu sunt acum si maine dau evaluarea nationla !

      Ștergere
    6. Şi eu dau evaluarea naţională !

      Ștergere
  3. Foarte bun maine am Examenu ms mult!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne omoara examenele astea

      Ștergere
    2. mi-a fost de mare ajutor

      Ștergere
    3. De ce nu exista autor la opera epica?

      Ștergere
    4. Cum adică "nu există autor"?!

      Ștergere
    5. Ca e mata proasta


      Ștergere
    6. Va multumesc mult pentru aceasta demonstratie caci maine am simularea.

      Ștergere
    7. Invata sa scrii! Om din epoca de piatra! Nici unul de 60 de ani nu mai zice ''examenu''

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  5. Multumesc mult, este foarete bun pentru ca si eu dau maine egzamenul.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vai de tine sigur nu iei egzamenul :)))) examen

      Ștergere
    2. vai de tine sigur nu iei egzamenul :)))) examen

      Ștergere
    3. egzamenul nu se ia asa usor! Mai pune si tu mana pe gramatica!

      Ștergere
    4. Si sigur o sa iei ,,egzamenul”...La cum scrii...Vai de mine!!....Ce au ajuns sa fie elevii romani...Vai de tara noastra...Unii merg in America si castiga Olimpiada Internationala de Matematica, in timp ce altii, nici nu pot sa scrie bine un cuvant...!!!

      Ștergere
    5. Bun bun eu am luni examen

      Ștergere
  6. nu se scrie on-line =))) se scrie online

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ambele variante sunt acceptate de DOOM.

      Ștergere
    2. foarte bune textele..continuati,sunt de ajutor. Multumesc! ..p.s. : nu va luati dupa comentarii ...

      Ștergere
  7. egzamen :))sigur nu il iei :))))))))))))) examen ma

    RăspundeţiȘtergere
  8. egzamen :))sigur nu il iei :))))))))))))) examen ma

    RăspundeţiȘtergere
  9. Demonstratia e foarte buna. Multumesc de ajutor :D
    si lasatil pe bietu' om cu egzamenu lui , ca mai greseste si el :))

    RăspundeţiȘtergere
  10. foarte bun multumesc ca lai postat si cum se face ca mereu se gaseste unu sa lase un mic text jignitor(intrun fel sau altul)?

    RăspundeţiȘtergere
  11. Foarte bun o sami trebuiasca la ''egzamen'' :))

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inca odata cratima face victime

      Ștergere
  12. extraordinar de bun!!! I Like This :))) Boss

    RăspundeţiȘtergere
  13. Foarte ,foarte bun..Este facut pe intleescul tuturor

    RăspundeţiȘtergere
  14. Peeeerfeeeect .
    :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

    RăspundeţiȘtergere
  15. Multumesc mult.E super tare.Numai ca noua ne-a cerut de minim 2 pagini.Oricum mersi foarte mult!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Multumesc!Maine dau teza la romana despre asta si chiar mie de folos!Multumesc inca odata!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Super teza o sa fie usoara

    RăspundeţiȘtergere
  18. Foarte bun articolul.Maine dau teza si o sa fie mai usor asa.MULTUMESC!!!

    RăspundeţiȘtergere
  19. ff bun si sa mai faci unu ca este bine si ca ajuti si pe alti

    RăspundeţiȘtergere
  20. Insfarsit ceva pe intelesul meu , pe intelrsul orcui defapt !!! Multumeeeeeeeeeeesc !!!! Eu dau teza luni ... si simt oroare in vene !!!!

    RăspundeţiȘtergere
  21. fooooooooooooarte bun inainte mie imi era frica ca daca ma asculta la gen epic iau 2 dar dupa ce am citit asta , este alta treaba

    RăspundeţiȘtergere
  22. nu este asa de bun articolul asta ca ce mi-a predat profa...

    RăspundeţiȘtergere
  23. Ms mult de tot,maine am teza la romana,sunt clasa a VII a si sigur voi lua minim 9 :X

    RăspundeţiȘtergere
  24. Dau teza maine... Doamne ajuta....

    RăspundeţiȘtergere
  25. multumesc pt ajutor!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  26. maine am olimpiada
    Doamne Ajuta!

    RăspundeţiȘtergere
  27. multumesc mult!!! eu maine dau simularea

    RăspundeţiȘtergere
  28. What? Asta e demonstratie epica? -_- , cu asta n-as lua nici 5. Pe baza textului respectiv (care e o schita) n-as aborda structura asta...Si pentru "curiosii" care o sa ma blameze probabil am intrat din curiozitate aici .

    RăspundeţiȘtergere
  29. Mersi pentru aceasta si eu dau maine simularea

    RăspundeţiȘtergere
  30. nu trebuie sa comentam caci pana la facut cineva sa straduit

    RăspundeţiȘtergere
  31. e poate cel mai bun argumen care l-am gasit eu pe toate site-urile.poate chiar cel mai bun site la romana la literatura.

    RăspundeţiȘtergere
  32. Ms ! Ma va ajuta la teza Thx!!

    RăspundeţiȘtergere
  33. nu e bine la inceput scrii definitia genului epic apoi in primul rand apoi al doilea apoi in concluzie pe baza argumentelor prezentate putem afirma cu convingere ca textul ... scris de ... apartine genului epic

    RăspundeţiȘtergere
  34. E ok..exact ceea ce cautam,numai ca pt Doua loturi

    RăspundeţiȘtergere
  35. tare este un comentariu care m-a ajutat mult ;]

    RăspundeţiȘtergere
  36. Multumesc , este foarte bun . M-a ajutat sa imi fac tema la romana.

    RăspundeţiȘtergere
  37. Fiecare are pareri diferite...Dar intr-un fel fiecare are dreptate...Chiar si ,,egzamenul” poate fii usor daca stii ce sa scrii...Ideea e sa fii de acord cu tot ce ai scris acolo, fiind sigur ca este macar o bucatica ce este corecta...Doar nu te pierde, si fii sigur e tot ce faci...Asa si ceilalti vor intelege punctul tau de vedere...

    RăspundeţiȘtergere
  38. Foarte bun, va multumesc dl. Ionel. Maine am teza la lb. romana si eram disperata ca nu gaseam ceva la genul epic. Nu mai e nevoie sa caut pe net demonstratiile. Le fac chiar eu :)).

    RăspundeţiȘtergere
  39. Hei azi tocmai dau teza la romana.De pe blogul tau am invatat si cum sa argumentez ca un text e descriere literara,opera epica si opera lirica.Sper sa ma ajute.Tine-mi pumnii.Iti dau com sa-ti spun daca mi-a fost de ajutor. :) :*

    RăspundeţiȘtergere
  40. peste cateva zile dau si eu teza la romana,si epicul nu imi exste atat de clar ca pe caiet,multumesc mult,sper sa ma ajute :D

    RăspundeţiȘtergere
  41. Răspunsuri
    1. Da, poate cea mai buna si mai intelegatoare. LIKE

      Ștergere
  42. am gasit asta pe un alt site , sper sa va fie de ajutor pentru ca este foarte bun dupa parerea mea http://www.scribd.com/doc/86899964/SCHEMA-APARTENEN%C5%A2A-UNUI-TEXT-LITERAR-LA-GENUL-EPIC

    RăspundeţiȘtergere
  43. 23.06.2014 Examen la romana, si acest blog ma ajuta ca de fiecare data !

    RăspundeţiȘtergere
  44. Dacă nu era acest blog nu luam 9, 20 la examen ♥ Mulțumesc mult pentru ajutor! :*

    RăspundeţiȘtergere